Precis!

ANONYM om Svar till Hhj Och glassätande:
dom flesta mammor är tyst när det gäller att dom är trött o frustrerad på elr av sina barn vilket oftas slutar jävligt dårligt och ingen mår bra av det utan såna familjer visar up det dom vill att andra ska se men har oftast ett helvete hemma! bra att du kan skriva av dig och förklara för resten av världen att det är okej att inte leka så jävla perfekt hella tiden!!!
08 Februari, 10:29  
Sara om Svar till Hhj Och glassätande:
Jag kan förstå att det inte är så kul för dig att ta reda på det lilla missödet men jag och många andra vet att du inte tar ut någon ilska på din dotter. Självklart ska hon lära sig vad som är rätt och fel men du gör det fan inte så som de där personen beskriver det... Haha, det är inte ett dugg synd om Elvira! Hon är en underbar, glad och social unge som ibland har otrolig fantasi när hon gör sina bus! Ta inte åt dig av det personen skrev Lotta! :)

Precis som anonym skrev här ovanför så är det många som målar upp det perfekta småbarnlivet och får det låta helt underbart osv.
Klart det är helt underbart men det är inte bara glada miner, verken på barn eller föräldrar.
Jag är ingen som tänker ljuga om hur vårt liv är, jag tänker ju framför allt på alla unga tjejer som läser min blogg.
Vad skulle jag vara för människa och inte berätta att bajstorkande,trots,vägran,skrik,grått mm inte finns?

Låta folk tro att dom adrig kommer få vakna nätter,känna sig sliten, själv känna sig gråtfärdig?

Vissa dagar är ett helvete det lovar jag!
Men efter att man haft en dag som bara bestått av skrik och trots, bråk och skäll så smälter hjärtat när dagen är över tårana torkade och sitt älska barn pipper ut ett svag ljud med orden "goatt".


Och som sara skrev här ovanför, jag visar vad som är rätt och fel.
Det är väl endå det som står i min makt som föräldre att göra?

Samma sak i måndags när hon snodde glass, jag tyckte att det va jätte kul och skrattade lite och tokigheten.
Men jag sa till henne att så får man absolut inte göra, utan man måste fråga först.

Nej då jag tar inte åt mig ,speciellt när det är en människa jag inte känner och som inte känner mig.
En människa som dömer efter ett inlägg om hur less man blir på bajs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0