Svar till Hhj Och glassätande

Hhj om Potta-kastrull samma lika?:
Snälla sluta va så negativ hela tiden. Stackars din dotter som iaf försöker göra de bästa. Du verkar bli less på allt. De ska inte alltid vara dans på rosor när man har ett barn.

Dubbelmoral?
Jag får inte bli less och negativ, men allt ska inte vara en dans på rosor?

När mitt barn bajsar i en kastrull så jo då har jag rätt att bli less.
Om hon så bajsar någon annan stan än i blöja eller potta så har jag all rätt att bli less.
Bajsplockning och torkning är kanske inte direkt det roligaste att göra!

Och det är absolut inte synd om min dotter, att jag bli less betyder inte att jag blir arg eller på något sätt får henne "att lida" för det.


Iaf igår höll jag på att dö av skratt!
Som vanligt en måndags eftermiddag åker jag till dagis för att hämta Elvira, dock hade Elvira något att berätta för mig denna måndag.

Anna försökte få Elvira att berätta själv vad som har hänt under dagen men Elvira hade inga planer på att berätta så då berättade Anna ist.


Anna: Jaa idag på eftermiddagen så var vi inne på Zebran, och plötsligt hade Elvira och 2 killar försvunnit så David gick och leta efter dom..
Jag: Jaha...?
Anna: Ja dom satt här inne på elefanten..
Jag: Jaha..?
Anna: ja och...ja dom satt där så snälla nöjda och glada med en varsin glass i handen som dom tagit från frysen!
Jag: HAHAHAHAHA NÄÄÄ SERIÖST!?

HAha min lilla busunge!
Och vi vet mkt väl att det är Elvira som har "dragit" med dom pojkarna för det är bara hon som hållt koll på vart glassen fanns och försökt öppnat frysen osv ^^

Haha kan se det framför mig hur hon och pojkarna sitter och glufras i sig glassen! ^^
Gounge ^^

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag kan förstå att det inte är så kul för dig att ta reda på det lilla missödet men jag och många andra vet att du inte tar ut någon ilska på din dotter. Självklart ska hon lära sig vad som är rätt och fel men du gör det fan inte så som de där personen beskriver det... Haha, det är inte ett dugg synd om Elvira! Hon är en underbar, glad och social unge som ibland har otrolig fantasi när hon gör sina bus! Ta inte åt dig av det personen skrev Lotta! :)

2012-02-08 @ 08:29:58
Postat av: ANONYM

dom flesta mammor är tyst när det gäller att dom är trött o frustrerad på elr av sina barn vilket oftas slutar jävligt dårligt och ingen mår bra av det utan såna familjer visar up det dom vill att andra ska se men har oftast ett helvete hemma! bra att du kan skriva av dig och förklara för resten av världen att det är okej att inte leka så jävla perfekt hella tiden!!!

2012-02-08 @ 10:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0