Svar till mamma 20 år

Mamma 20 år om 3 barns mamma, 2 bonus barn FUCK:
Jag pluggar på gymnasie och får hjälp av soc. Fick nerslag men skolan hjälpte till och prata med dom och sen gav dom sig. Eftersom att jag är ensamstående och i den här värden behöver man ha en utbildning för att få jobb. Så ge dig inte fortsät bråka, gå till länets tidning och berätta och som skriver om det och soc ger sig. och berätta om dom inte ger sig och sen kommer dom ge med sig. för dom ska hjälpa till.

Jag funderar faktiskt på att göra det, för det är skamligt hur det går till.
Självklart får jag ju "skylla mig själv" då jag själv valt att bli en ung mamma.
Men att behöva ha en stor skuld på sina axlar det första man gör  när man går ut i arbetslivet är inte kul.
Eller heller för den delen att behöva betala för en utbildning bara för att jag har barn, en utbildning som är gratis för andra tjejer i min ålder enda skilnaden är att dom bor hemma.
Det är otroligt orättvist, vem har lust att leva med en skuld upp till halsen.

Det är 6 år jag behöver det här lånet..

Så om vi räknar nu då, jag behöver ca 10000 i månaden, 2 år som jag måste ta lån för gymnasiet och 3 år för sjuksköteskelinijen och ett år för barnmorselinijen.
Alltså 6 år.

antal månader är  72,  72 månader gånger 10000 är = 720 000 kronor.
Och då har jag inte räknat med räntan..
det är nästan en jälva miljon kronor, som jag måste betala , när den ska vara gratis..
Är det okey?

förstår ni hur mkt pengar det är?!
Det är grymt!
Jag kommer aldrig få njuta av lönen jag tjänar in, aldrig kunna åka på semester, ta körkort, eller njuta av ett liv med en laddad plånbok....

Sucks to be me?

Kommentarer
Postat av: Mamma 20 år

Jag kände också så där att jag har själv valt att bli mamma och får ta konsekvänserna. Men till slut måde jag så dåligt och orova mig för framtiden. och min skola var guld som hjälpte mig att ta tag i att gå till soc. Och se nu har jag hjälp. Man har rätt till hjälp så länge man inte kan försörja sig själv när man har barn och inte bor hemma även fast att man är ung.

2011-07-11 @ 09:22:45
Postat av: Karolina,Mamma till Liam bus

Har du räknat med bidragsdelen när du läser på Högskolan? Det är ju nästan 3500kr när man har barn så man behöver ju inte bara lån.

2011-07-11 @ 22:32:54
URL: http://karroh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0