3 barns mamma, 2 bonus barn FUCK

Man känner verkligen av att man har tre ungar, jag känner mig som en 3barnsmamma på riktigt.
Jag behandlar dom lika som min egen unge och gillar dom lika mkt.
Jag älskar dom, dock inte på samma sätt som Elvira.
Elvira är ju mitt barn, jag älskar henne från topp till tå .
Wilma och Othilia älskar jag som Jennys barn.
Inte som mina egna.
Just eftersom dom är inte mina egna, och jag och Jenny är bara vänner inte tillsammans som vissa verkar få för sig så får man säger att man ska/har flyttat ihop.

Vi var på soc idag, och det blev dåliga nyheter.
Precis som jag visste att det skulle bli.
Nästa år, så måste vi ta ett studielån...
FUCK!

Och jag som fått förklarat för mig att om man kommer in i gymnasiet i "tid" så ska man inte behöva göra det även om man går på soc .
Men tydligen hade jag fel, så det känns förjävligt!

Skönt att bli " självförsörjande" men pissigt at behöva ta ett lån.
Och det är inte lite pengar heller.

Det är ca 10 000 i månaden som jag måste ha för att överleva.
så 10 000 i först 2 år då.

Men även sen när jag går högskolan.
Eftersom jag ska bli barnmorska så är utbildningen rätt så lång, viljet innebär många år innan jag får ett jobb.

Och efter utbildningen så ska man ju få jobbet också.

Alltså kommer detta bli en skuld upp till halsen som jag kommer få dras med i hela livet!

FUCK!



Kommentarer
Postat av: Mamma 20 år

Jag pluggar på gymnasie och får hjälp av soc. Fick nerslag men skolan hjälpte till och prata med dom och sen gav dom sig. Eftersom att jag är ensamstående och i den här värden behöver man ha en utbildning för att få jobb. Så ge dig inte fortsät bråka, gå till länets tidning och berätta och som skriver om det och soc ger sig. och berätta om dom inte ger sig och sen kommer dom ge med sig. för dom ska hjälpa till.

2011-07-08 @ 23:29:19
Postat av: Mamma 20

Sen fins det ju bostadsbidrag du har rätt till om du inte redan har det :)

2011-07-08 @ 23:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0