Nytt nytt nytt!

Ååh ni vet den här glädjen man får av att köpa något nytt och fint till sitt barn?
Det är nog den ultimata glädjen för mig, jag känner mer lycka av att köpa nya kläder eller leksaker till skruttis än att köpa något till mig själv.
Självklart så unnar jag mig själv lite då och då, men det är inte samma sak.
Absolut inte lika kul!

Elvira har fått en ny höst jacka, jätte fin!
Och så passade den perfekt.
Hon fick dessutom en ny mössa också.


Dock ville hon absolut inte ha den, utan hon skulle ha sin vanliga mössa.
Som är sliten, lortig och nyss gått sönder i sömmarna lite.
Men den ska kastas!

Det ända jag behöver nu i yttekläder är ett par vinterskor.
Hon kan fortfarande ha sin overoll från förra året, och skulle hon växa ur den så har jag en till som är större.

Dock kan hon ha förra årets vinterskor också, med en vanlig strumpa.
Men inte med en socka, så det är väl lika bra att förbereda sig för att hon kommer växa under istiden eller hur?
Ah vintervantar behöver hon ju också, men det kan vi vänta med.

Än så länge duger det med tyg fingervantar! :)

Jag har köpt lite nytt till lägenheten också.
Några krukor, glas, muggar, sängklädsel, en tavla och.....ah det var typ det!

Och inte nog med det så har jag ett litet renovering projekt här hemma nu, jag har börjat med klädkammaren nu.
Va och köpte tapet och färg på rusta igår, så nu ska jag bara röja ur de sista grejerna och ta ner en hylla så är det bara att fortsätta måla.

Dock har jag aldrig tapetserat...så vi får väl se hur det blir !
Men det blir nog bra, bara man har viljan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0