Klart man får skryta!

Som rubriken säger, klart man får skryta.
På så där lite lagomt sätt!
Och finns det något jag skryter om så är det Elvira.
Hon fyllde 3 år i går, så grattis till min älskade duktiga fina bästa älskade STORA tjej!
Hon är verkligen helt otrolig, jag skulle verkligen inte kunna vara mer stolt över min dotter.

Så stor men ack så liten, och hon följer utvekligen bättre och snabbare än förväntat.
Det är helt sjukt hur lätt allt har gått.

Ingen napp.
Ingen välling " hon själv som valde"
Ingen blöja på dagen
Ingen blöja på natten "hon själv som valde"
Vanlig säng
Torkar sig själv i rumpan
Duschar själv
osv osv

Jag trodde tex aldrig att slutet med nappen skulle bli lätt, men det var skit enkelt.
Förväntade mig ett helvete, men bara pytte små gnäll sen var det över.

Vällingen slutade hon själv vilja ha, bara så där.
Helt cool lugn.
Jag själv fick panik, vad fan skulle hon äta innan hon la sig då!?
Macka så klart!

Pott-träningen började tidigt.
Hon var väl strax efter 2 år som hon började gå på pottan själv och visa att hon själv kunde känna efter när hon var kissnödig.
När hon var 2,5 slutade vi med blöja på dagis och utomhus.

Nu dom närmaste veckorna har hon somnat ett par gånger efter dagis, utan blöja och utan att kissa på sig.
Så tankarna om att sluta med blöja på natten fanns ju där, men hade inga planer på att sluta riktigt än.
Bara nu förr förra veckan innan läggdags så sa hon att hon inte ville ha blöja, WOW!
Panik igen, NEHE!!
Hur fan ska vi göra då?!
Ja bara vanliga trosor så klart och kissa förre läggdags.
Gått jätte bra, och på bara ca 2 veckor har hon kissat i sängen 2 gånger.

Vanlig säng blev nu med flytten hit.
Några skruvar till Elviras spjällsäng fattades så vi lånade en resesäng medans jag väntade på att köpa en ny.
Under tiden jag letade började jag känna hur onödigt det var att köpa en ny spjällsäng när hon börjar bli så stor och ändå klättrar ur spjällsängen.
Gått hur bra som helst.
Klart att hon krånglat lite då och då, bråkat lite och sprunigt upp.
Men inte så att det blivit jobbigt eller så jag velat byta tbx, för hon har vart jätte duktig!

Hon har blivit väldigt mkt "kan själv" trotsig nu, eller ja trotsig det är väl som det ska vara.
Hon vill lära sig själv och vill vel visa att hon faktiskt kan.
Ibland ropar hon på mig att jag ska torka henne och ibland så gör hon det själv.
Dock kan en säkerhets koll behövas haha.
Men när det kommer kiss får hon torka sig helt själv.

Samma det här med att duscha själv.
Jag har alltid duschat med henne, eller stått på sidan av.
Nu brukar hon slänga ut mig från badrummet, och eftersom det bara är en dusch så är det inte någon speciell drunkningsrisk, och dessutom är toa dörren alltid öppen.
Så medans hon sitter där och njuter av att få duscha själv, och får visa vilken stor tjej hon är så sitter jag och smygtittar in med ett leende på läpparna över hur rolig hon är.

Dock har många av gånger till varför hon velat duscha själv pga att hon vill göra något bus, typ tvåla in sig med HELA schampooflaskan....!

Stolt kan ni skriva upp att jag är, och skryta kan jag lova att kommer och redan gö
r!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Supersöt tjej :)

2012-12-06 @ 09:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0