Att offra allt för sitt barn

Det låter så fullt på något sätt, jag tycker inte alls om när folk säger så.
Jag brukar ofta titta på "teen mom" på mtv, och ALLA tjejer säger att dom offra sig hit och dit, med skolan och vänner,jobb eller bostad.
Och det enda jag får upp i huvudet är: Vad fan är det du säger?

Vadå offra allt för ditt barn?
Det låter som att man bara ger och ger och inte får något tillbaka.
Som att man sket i sig själv för att få ett barn?

När jag fick Elvira offrade jag inget alls, jag valde att behålla henne, att älska henne och att fostra henne för att jag själv ville det.
Inte för att sitta och klaga på allt jag offrat..

Hör ni inte hur dåligt det låter?

"Jag offrade min utbildning för din skull"

Det låter som att man blivit påtvingat något som man egentligen inte ville men man gör det endå för att vara snäll eller att man inte har hjärta till att säga nej.

Att man ger upp sina drömmar och sitt liv.
För min del är mitt barn min dröm och mitt liv.

Utan mitt barn skulle jag aldrig orka kämpa med skolan, eller kämpa för min egna framtid.
Folk tycker att man slösar på ungdomen för att man inte kan åka ut och resa..?
Så man kan inte resa med barn?
Finns det inga familjehotel utomlands?
Eller vad är grejen?

Vi borde hylla våran barn, ge dom en medalj eller ett diplom.


Och sluta "offra" för ditt barn...!


Och den här bruden nedanför....hon borde på riktigt få en stor fet smäll av alla mammor som sköter sitt jobb som föräldre, och av alla tjejer som inte kan få barn, av alla homosexuella par som nekas adotion för att dom älskar av samma kön.

Kommentarer
Postat av: C.

Håller med dig :)

2012-06-05 @ 19:27:23
URL: http://chanelmercedes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0