Pott-tränad,napp avvänjd, näspetande.

Elvira är nu 2 år och går på pottan helt själv, hon naken eller blöjfri i storsätt hela dagarna och går på pottan så fort hon behöver det.
Och ibland bara för att det är kul haha.
Jag är så stolt över min lilla tjej, och hon gör det inte bara hemma utan hos Jenny,momo o mofa, och på dagis också.

Super!
Dock undrar jag när man slutar med blöja på natten?
Det är sällan blöjan är fylld på morgonen men hon kissar iaf 1 gång per natt...
Det kanske dröjer ett tag till, lika med att gå ut utan blöja, det väntar vi nog till sommaren med!

Vi har slutat med napp nu också, idag började vi.
Jag tog ifrån henne nappen direkt på morgonen och slängde dom.
Första försöket var när hon skulle sova lunch, hon gnällde efter napp i 2 min och senad somnade hon skönt utan den.
Hon vaknade till och fick komma in och somnade om med mig i soffan utan något gnäll om napp.

"ren tur" tänkte jag och förväntade mig en förjävlig natt!
Jag la Elvira i sängen 18:45, utan något tjafs, eller bråk eller gnäll om nappen.
Inte ett ord, och hon sover precis som vanligt.

Känslan jag har nu är WOOOW!

Jag som hade förväntat mig en hemsk vecka, iaf en hemsk natt!
Att hon skulle grina och skrika och vara jätte jätte arg.

Men jag ska väl inte rop hej än?

Elvira har börjat peta näsan som tusan, hela tiden har hon ett finger i näsan.
Och hon vill gärna dela med sig.

Elvira: Mamma HÄÄÄR!.
Jag: Nej men fy jag vill inte ha din snorkråkor!
Elvira: Elviras?
Jag: Ja det är bara din lilla snorkråka håll den för din själv!

Och jag kan inte förstå folk som tycker det är sött när barnen bjuder på snor?
Det är vidrigt!
Bara för att det är barn så är det väl inte gulligt?
Okey det är lite kul att se hur dom sitter och gräver timme efter timme, men usch för snorkråkor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0