Vilka idioter!

http://www.abortnej.se/

Här har vi några människor som är helt o hållet emot abort, det finns även en film där dom visar hu abort går till och den är verkligen inte mysig.
Hur i helvete kan det vara lagligt att lägga ut en sådan film på internet, och som att inte det är nog så kör dom en bil med en "abortbild" på runt om i sverige.

Abort är hemskt ja det är det, men som att det inte är ett tufft beslut redan så ska människor tvinga på andra människor ansvaret och visa upp skräckbilder för att få dom att avstå från abort.

Självklart är varje människa värd att leva, och självklart är det "på egen risk" att ha sex.
Men dom som använder skydd då?
Och blir gravid ändå?
Ska dom bli påtvingad ett barn då för att deras preventilmedel inte fungerade?

Ska den där lilla 15 åringen som precis har haft sitt första samlag, som precis har börjar 9an, precis fått uppleva tonåren...ska hon ta ansvaret för ett barn?
Hon som kanske inte ens kan ta hand om sig själv?

Jag har vart gravid 3 gånger, första gången med en sprucken kondom andra gången med p-stav och tredje gången med p-piller.
Dom 2 första visste jag inte om försen jag fick missfall, och den 3 behöll jag "Elvira".

Men om jag inte hade fått missfall då?
Kondom som ska vara de säkraste skyddet mot både könssjukdomar och graviditeter.
Jag var 14 år då, skulle jag ha barn i 14 års ålder?
Elr när jag blev gravid med p-stav, då var jag 15 år.
Inte heller ett jävla dugg redo för att få barn.

Hur i helvete tänker dom här människorna?!

Eller vad sägs om det där paret på 28 år, pappan är pundare och mamman tycker väldigt mkt om vin.
Ska dom ha barn?
Ska dom ta ansvar för ett barn när dom inte tar ansvar för sig själva!?

En stor fet jävla käftsmäll vill jag ge vissa människor.
Jag blir så arg att mitt huvud håller på att explodera!

I vissa fall är det faktiskt bättre att göra abort.
Man kan inte bara tänka på " alla barn ska få leva".
Utan man måste tänka på vad man själv är för människa, kan jag ge detta barn vad den behöver, kommer jag vara en stabil trygghet och klara av detta eller kommer jag tröttna efter ett halvår och låta socialen eller någon i familjen ta hand om ungen?


Kommentarer
Postat av: Annica

Och det finns de människorna som säger detta "Om barnet har en sådan sjukdom att det inte kommer överleva länge utanför magen, då är det rätt att göra abort." Jag ser det hellre såhär: Att om barnet endast skulle få leva en timme utanför min mage - skulle det vara en timme av tillhörighet, en timme av kärlek och en timme där jag kunnat få krama om min lilla bebis.



Jag tycker det är okej att abort finns, men jag tycker ju inte heller det ska få användas som preventivmedel. "Asch, vi kör utan. Kan ju alltid göra abort."

2011-09-05 @ 14:38:15
URL: http://studentlivethosannica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0