Varför är hon rädd?

I tisdags drömde hon en madröm, igår vaknade hon och var vaken från halv 3 till 5, och idag skrek hon så fort vi gick till rummet.
I tisdags gick det bra att lägga henne efter lite gos, i går så var hon pigg och undvek rummet, och idag så fick jag kämpa med att lägga henne i sängen.
Det gick bra tillslut och hon sover nu, men är hon rädd?
Och varför är hon rädd, VAD är hon rädd för?

Det känns ju inte speciellt bra att "tvinga" henne i säng om hon är rädd!
Men vart ska hon sova då?

Kan hon blivit skrämd av ljud utanför eller kanske en spindel krypt på henne?
Har lite obehag över att inte veta vad det är, och hoppas verkligen att hon sover HELA natten.
Både för hennes och min skull!

Jag kanske ska köpa en liten lampa?
Hon har det ju helt mörkt där inne, men det har hon ju alltid haft och det har aldrig vart några problem.

Men jag är lite smått emot "nattlampa" för små barn, iaf till dom som inte vissar och säger att dom är mörkrädd.
Utan jag tror att det gör så att barnen blir mörkrädd om man inte redan är det..

Men tänk om hon har blivit mörkrädd nu då?
GRUBEL!!

Kommentarer
Postat av: emmzie

mysig blogg du har ju :D hur e det?

2011-09-24 @ 18:28:05
URL: http://emmzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0