Underbara Eksem..

Jag är allergisk mot vintern...på riktigt.
Det är bara september och jag börjar redan känna av min årliga dos av eksem..
Min fruktansvärda, äckliga, vidriga, obotliga jävla eksem!

Jag har altid haft eksem, det var värst innan tonåren.
Jag hade sår över hela armarna och kunde inte böja dom för det gjorde så ont.
 Under tonåren så blev det mkt mkt mildare, det klia lite här och där men det blev inte så extremt som det brukade bli.

Sköönt tänkte jag, det kanske inte bli nå mer eksem nu när jag blir vuxen...
Yeah right...så blev jag gravid och eksemen kom tbx.
Jag hade eksem på brösten, i hårbotten och i pannan som mest.
Jag var inte direkt vacker på min förlossning, och eksemen i pannan blev så extrem att det blev en svampinfektion.

Sluta kli
säger folk...jo visst om det va så enkelt..
Men om man vaknar på nätterna av kliattacker och hela lakanet är fult i blod då?
Hur stoppar man det?

Jag har prövat vart enda jävla piller som finns för eksem och använt varenda jävla kräm..
Jag har smörjt in mig morgon och kväll....3-10 gånger om dagen.
Hjälper det?
Neeej!
Det enda som händer är att jag måste tvätta kläderna oftare och att det kliar ännu mer för att det blir klibbigt..


Förra året var det min rumpa och mina händer som fick ut för det mest.
Min rumpa har just nu riktigt snygga blåa ärr från förra året, och huden på mina fingrar skalades av...

Ååh vad kul att få vara med om det yttligare ett år, känner mig så jälva taggad!

Vilken kroppsdel blir utsatt detta år?
Armvecken och bakom öronen o hårfästet...
KUL!


Bild lånad från google.


Kommentarer
Postat av: Emelie Tingström

Hej vännen!

Jag förstår dig precis, har alltid haft problem med eksem och har nu fått psoriasis. Men har du testat en kräm som heter Elocon? Jag fick den utskriven på recept och det vart jätte mycket bättre. Det är samma sak för mig att det börjar klia när man smörjt eftersom det blir fuktigt, men bara man smörjer och försöker så gått det går så gick det över för mig. Testade även ett schampoo som var för just psoriasis för något år sedan och då försvann allt. MItt blir också värre under vinterhalvåret. Sedan var vi ju på life i onsdags och fick höra att nattljusolja skulle vara världens bästa kur mot eksem. Bara lite tips! Hoppas det blir bättre vännen, förstår dig precis! Kram

2011-09-15 @ 22:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0