Könet har en färg.

På hemvägen på bussen sitter en tjej i ca 4-6 års åldern med sin mamma, dom får syn på Elvira och flickan frågan sin mamma om det är en tjej eller kille.


Mamman - Det är en flicka, hon har ju rosa på sig.
Flickan - Men pojkar får också ha rosa.
Mamman - Njaa..då blir nog den killen retad om han har rosa på sig.
Flickan - Varför det?
Mamman - För rosa är en tjejfärg..


Jag hatar att höra sånt här, jag avskyr när föräldrarna sätter en färg på könet.
Det är hjärntvättning tycker jag, lika med att flickor ska leka med barbie dockor och killar ska leka med bilar.

Jag hatar när jag ser att Elvira är helt rosa, det passar henne inte tycker jag.
Hon är inte en tjejig tjej, hon är lite pojkflicka.
Jag skulle aldrig sätta på Elvira en klänning med rosetter på eller liknande, och jag skulle aldrig köpa en barbie docka åt henne om hon själv inte sa att hon ville ha det.

Elvira leker med bollar, bilar, ritar och tycker att bilar och traktorer är häftiga!
Hennes bil är Toy story och inte nå jävla bimbobil.


När jag praktiserade på Elviras dagis så fanns det en liten kille som alltid hade sin storesysters rosa klänningar.
Han tyckte att dom var jätte fina, och jag är så glad att hans föräldrar "tillätt" honom att ha det han ville.

En tjej ska kunna leka med bilar och ha blåa kläder på sig, precis som killar ska kunna ha rosa kläder och leka med dockor.

Dom är barn!

Vad dom leker med och vad dom har för färg på kläderna kommer inte göra dom homosexuella om det är det ni tror!

Och blir dom det så vad faaan spelar det för jävla roll då?

Va glad ist att ditt barn vet vem hon/han är och kan stolt stå för sig själv.

Om Elvira skulle bli en lesbisk bilmekaniker så skulle jag vara lika stolt över henne som om hon blev en hetrosexuell sjuksyster.


Det är seriösa fel på människor idag, och nu kanske ni tycker att jag är lite dubbelmoralisk som säger att jag hatar barbidockor och rosetter...
Men jag tycker att sånt skit är hjärntvättande, en flicka på 4 år ska inte ha en pinnsmal docka med blont långt hår, stora bröst och magtröja.
Det ger helt fel budskap, ge dom byggare bob ist.
Han har ordentliga kläder på sig och är inte dumknullad utan klarar sig själv.

Och om ni vill klä era barn i hello kitty så är det eran sak, jag tycker inte om det på Elvira.
Men jag dömer inte dom som har det på sina barn, dock har Elvira hello kitty fuck cp kläder...men dom har hon snart växt ur mohahhaha!

Vad jag ville säga med detta är att könet är inte en endaste färg, man ska kunna ha alla färger och alla leksaker och kläder utan att någon säger att det är fel!

Hoppas Elvira aldrig någonsin ber om en barbiedocka!


Kommentarer
Postat av: REBECKA

Fin blogg du har :)

2011-09-10 @ 21:04:40
URL: http://www.rehbecka.blogspot.com
Postat av: Viola 22årig tvåbarnsmamma

Gud vad härligt med någon som tycker som jag!

2011-09-10 @ 21:06:14
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

Jag håller med dig, men du säger nästan emot dig själv lite. Du säger ju samma sak fast tvärtom. Bara för att barn leker med bollar och ritar. Alltså, bimbobil, du säger ju att rosa och barbie exempelvis är tjejiga saker. Varför får hon inte leka med det? Grejen är väl att barn ska få leka med ALLA leksaker, det är då de blir neutrala. Men du säger ju att barbie är en bimbo, och det är ju samma sak som att säga att bilar är coolt. Jag har svårt att förklara vad jag menar, men det jag försöker få fram är att jag håller med om att det är dumt av mamman att inte uppmuntra dottern att fortsätta tänka utanför stereotypa ramar, men också att du just i ditt inlägg påpekar barbie som en bimbo och i sin tur drar en stereotyp. Jaja, jag håller i alla fall med dig :)

2011-09-10 @ 21:06:21
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv: jag håller absolut med, det är helt fel ideal =( men dessa kommer nog tyvärr alltid att finnas :(

2011-09-10 @ 21:18:16
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0