ADD?

I min familj har ligger sjukdomen ADHD, min mamma,pappa och syster har det.
"alla utom jag" .
Nu på senare år har jag funderat på om jag kanske också har det, fast ADD.
Jag funderar på att göra en utredning för att se om det kan stämma då det ligger i familjen.

Typiska symtom vid ADD kan vara:

  • Svårt att uppfatta instruktioner
  • Inre rastlöshet
  • Man blir lätt uttråkad
  • Svårt att klara flera arbetsuppgifter på en gång
  • Lätt för att agera snabbt utan att tänka sig för
  • Svårt att klara motgångar, och behärska sina känslor
  • Ofta lättdistraherad av yttre stimuli
  • Svårt att bibehålla uppmärksamhet
  • Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs
  • Tendens att tappa bort nödvändiga saker
  • Svårt att organisera målinriktade aktiviteter
  • Växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan
  • Lite mer åt dagdrömmarhållet, koncentrationssvårigheter.


    Allt detta stämmer helt in på mig, det är nästan läskigt.
    Det är som ADHD bara att man inte är hyperaktiv.

    Men vart tittar man upp det?
    Hos en läkare?
    Socialen?
    Är det någon som vet?

    Skulle vara skönt att få veta om man kanske har ADD.
    Hmm...

Kommentarer
Postat av: Dani.

Boka tid hos en läkare. Eller gå in på sjukhuset i din kommuns hemsida och leta upp numret till NEUROPSYK. Prata med dom och berätta för dom..

Det gjorde jag så nu väntar jag på en tid för att påbörja utredningen



/D

2011-09-03 @ 21:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0