9/11

wow 10 år sedan idag...det är helt sjukt.
Jag minns det så väl,jag var 9 år och gick i 3e klass.
Jag kommer ihåg hur vi fick rita bilder om vad som hade hänt, att vi ritade dom 2 tornen och hur människor hoppade ner.
Som 9åring förstår man inte hur hemskt det faktiskt är.
Jaha oj då, tänker man.
Det är nu på senare år som jag faktiskt har förstått hur otroligt hemskt och sorligt det är.
Så många människor som dog pga vadå?
Av vilken anledning behövde dom här oskyldiga människorna dö?
Och som att händelsen i sig inte är hemsk nog så fanns det ingen som kunde rädda dom.
Hur skulle poliser och brandmän rädda människorna som var ovanför branden?
Det var bara att vänta och hoppas på att någon skulle överleva.
Jag blir tårögd av att tänka på det, och hoppas att det aldrig någonsin kommer att hända igen.
Men hemskheterna fortsätter, krig, bombning, terroattacker,kidnappning,rån,våldtäckter,mord.
När ska det ta slut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0