Typ hur tråkig som helst?

Baah kan mitt liv vara mer ointressant?
Tror inte det...finns liksom inget att skriva om.
Går i skolan, umgås med Emelie, äter mat...sover.
Elr jag höll på o dampa på en lärare häromdagen..igår.
Hon förstår inte att människor har olika sätt att lära sig saker på.
Som jag, jag måste fippla med något, typ rita eller knyta knutar på ett snöre om våran lärare ska stå och snacka i 80 min om något som är hur tråkigt som helst...
Respektlöst säger hon, jo visst jag kan förstå att det inte är kul att man står framför en klass och ingen tittar på en.
Men ska jag stirra henne i ögonen och läsa varje ord hon skriver på tavlan så stänger min hjärna av.
Den orkar liksom inte med det, så jag blir raslöst, eller drömmer mig bort.
Men om jag bara får sitta och rita grisar eller något annat på ett papper så hör jag varje ord, mina öron står rakt ut och jag tar in varje mening.
Förstår hon det?
NEJ!
Damp?
JA!
Vägrar att lyssna på mig och dessutom är agresiv och kaxig, när jag försöker förklara för henne med en lugn och vänlig röst...

Anyway....Elvira ligger och sover, jag med nästan.
Väntar på att en kompis ska komma över, om jag inte hinner somna först.
Men nu ska jag ta hand om disken som fått stått där ett par dagar....!



Kommentarer
Postat av: mallory

Stå på dig, det är bevisat att olika människor lär sig bättre på olika sätt! En del behöver något att pilla med, tugga på eller till och med röra på sig samtidigt som de lyssnar!



Så är det och det är fan inget konstigare än så och hon som lärare borde fasiken ha lite koll på sånt! bara googla, skriva ut och köra upp ett papper i nyllet! :-D

2011-10-12 @ 17:39:22
URL: http://hellomallory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0