Skolbyte + föräldramöte.

Ja så imorgon så börjar jag på Realgymnasiet mitt i stan, med stylist som inriktning.
Varför hoppade jag av vård och omsorg?
Jo för att det sög, jag kan inte sitta 80 minuter och lyssna på samma sak om och om igen utan att nästan dö.
Inte för att det är svårt, men det fall mig inte i smak om man säger så.
Jag tyckte inte att det var kul och fanns ingen vilja till att ens gå dit, all info bara gled igenom hjärnan och fastnade aldrig.
Det sög med andra ord.

Jag tror dock att denna linije som jag börjar på nu kommer passa mig perfekt, då vi nästan inte har några "traditionella lektioner" alls.
Utan allt är praktiskt, vi sminkar,fixar naglar,hår, kläder mm.
Skit roliga grejer och det blir en utbildning på det också.

Det är en chans att tycka att skolan är rolig, och det tycker jag att det ska vara.
Man ska tycka att det är kul i skolan, känna att det har någon menning.
Man ska vilja sitta kvar på lektionerna och jobba röven av sig för att man själv tycker att det är kul.

Jag tyckte inte vård och omsorg var kul, därför kunde jag inte göra mitt arbete därför hoppade jag av.
Men inte går livet under för det, nopp för nu kommer jag få ha det super kul!
Och jag är taggad till tusen!


Föräldramötet...Ja vad ska jag säga om det?
Det förklarades vad skillnaden mellan Dagis och Förskola är.
Och vissa saker är ju något annolunda, men jag kan tycka att det är samma sak med vissa skillander.

Fick även reda på att våran förskola INTE ska ha något luciatåg..?!?
Hallå! Ursäkta men vah?
Nehe och varför inte det?
Vem har bestämmt det?
Och varför?
Det sög!

Men dom planerar att ha ett halloween disco?
Ja...
Inte ens  fika fick vi...och jag trodde att fika ingick på föräldra möten.
Det är väl ändå därför man DELVIS går dit haha.
Ja men bekantar sig med dom andra föräldrarna och lära känna varandra?
Eller har jag helt fel nu?

Nej jag fattade ingenting...
Och så berätta dom att dom håller på med tema vatten och färg...vilket förklarar en heel deeel hahaha.

Ja nej nu är det dags att sova, för ju fortare jag somnar destu fortare vaknar jag destu fortare får jag börja på den nya skolan!!


Kommentarer
Postat av: Sandra, Colins mamma

Men hallå! Ska de inte ha något luciatåg? Det är ju enda chansen för Colin att klä ut sig till sin pappa (pepparkaka, haha) Nä men det är ju tragiskt ju det måste vi protestera mot. Trodde varenda människa firade lucia.

2011-10-23 @ 22:20:02
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0