Röd och irriterad.

Imorse när jag bytte blöja på Elvira så såg man att hon var lite lite röd, och nu på eftermiddagen var hon jätte röd och hade grus i blöjan!
Hon har ju börjat pilla ordentligt och drar och sliter där nere så fort hon får möjlighet, och hur rena händer har en 2 åring egentligen då?
Jag får se till att hålla hennes händer ännu renare, för att " pilla där nere" Kan jag ju inte förbjuda henne för, det är ju ett steg i utveklingen och det är väl klart att man som barn är nyfiken på vad tusan är det egentligen!
Men det borde ju göra ont?
När hon sliter?
Jag har sagt klappa fint...men då slår hon ist!
Nej rena händer, och lite salva så blir det bra igen.


Men hur knäppt känns det inte som föräldre, att "låta sitt barn pilla där nere"??
Hon tycker ju att det är super kul och jag tycker att det kan vänta tills iaf tonåren!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0