Urinvägsinfektion eller tänder..

Jenny o Emelie var precis förbi och jag och jenny får alltid heta diskutioner, denna gång informerade vi Emelie om våra erfarenheter via BVC och MVC.
Vad man ska lyssna på och vad man ska ta med en nypa salt.

Under tiden du är gravid så är det en sak du alltid kommer få höra, du kanske ringer mvc eller hälsovårdcentralen för du har ont i ryggen eller vilket problem som helst, spelar ingen roll vad du har för problem under graviditeten så är det alltid urinvägsinfektion...ALLTID.

Innan dom listade ut att jag hade njubeckensinflamation "som inte är lika mildt som urinvägsinfektion, utan tusen gånger värre då jag fick en jävla slang in i njuren i 4 månader", så vare just det jag hade.
Urinvägsinfektion...
Man kan inte ha urinvägäsinfektion heeeela graviditeten, det går inte, om du så klagar över en öm tå så har du urinvägsinfektion..

Lika med bvc, har du problem med ditt barn som sover för mkt/lite, äter för mkt/lite, är grinig , inte bajsar, bajsar jämt eller vad som helst...så får du garanterat svaret : Det är nog tänder som är på g.

När Elvira var 9 månader så flyttade vi till sätra i ca 2-3 månader och första månaden så matvägrade Elvira.
Hon fick i sig någon tugga och välling gick i men det var inte mkt..
Det är tänder som är på väg, ja visst kan man ju falla för det eftersom hon inte åt och det skulle inte jag heller göra om jag hade ont i en tand eller så.
Men när du själv fått tittat och känna i munnen och är övertygad att ingen tand är på g och rådfrågar bvc så säger dom ändå..
Det är tänder på g, den kommer nog fram snart..


Du kan komma dit med en 16 åring och har problem med drogmissbruk och dom kommer ändå säga att det är tändernas fel till detta beteende!!!

Inte faan kom det någon jävla tand ur det käften!!

Utan det var för att Elvira inte kännde sig trygg efter flytten och var förvirrad över vad som hade hänt, från att bott med mig mamma och syrran så bode hon bara med mig.
På ett ställe hon aldrig vart på förr.
Men efter ett par veckor så blev allt bra igen.

Elvira fick en hemsk svampinfektion över en natt, POFF bara så där utan varning...det var också tänder.
Hmm...aah fast nee.
Utan det var blöjornas fel, och efter behandling och blöjmärke byttes så gick det över och har aldrig haft problem med det igen.

Det är irriterande och lite läskigt också att det är det enda svar man får, dom känns otrygga och verkar inte veta vad dom pratar om utan bara tar för givet att det är så det är utan att ens ta en ordentlig titt på det hela.
Jag tar allt som bvc säger med en nypa salt.

Självklart så kan dom säkert komma med jätte bra förklaringar och råd, men enligt min erfarenhet så har allt bara vart bullshit om jag själv får säga det.

Jag vet också att det inte är bara jag och Jenny som alltid fått dom här svaren utan många många andra mammor har fått samma svar.

Jag tror att det finns en hel del som kanske behöver lite semester och rensa hjärnan från urinvägsinfektion och tänder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0