Ibland tror jag inte att folk fattar hur jäkla häftig jag är egentligen.

Jag är fan skit häftig, jag skulle lätt hänga med mig själv, varje dag hela dagen!

Vi hade föreläsning i...går?
Då det kom en tjej och pratade om självkänsla och självsäkerhet och vilken skillnad det är på dom.
Jag tror dom flesta även kom fram till om dom hade bra eller låg självkänsla.
Jag vet redan, och jag vetat länge hur det är med min självkänsla och självsäkerhet.
Vill ni veta??
Jag har en otroligt bra självkänsla och älskar faktiskt mig själv, jag är stolt över mig själv och går itne under jorden om jag gjort ett misstag.
Jag är nöjd med mig själv och vet att jag duger, nej jag duger inte alls...utan det är så mkt mer än så!
Jag äger...jag är bäst helt enkelt, jag är snygg och snäll och allt bra!

Och jag blir så glad av att tänka på hur bra jag faktiskt tycker om mig själv, självklart så har jag dom där "gömma mig under sängen och aldrig mer vill finnas dagar".
Men inte ofta, väldigt sällan, jag är otroligt öppen,pratglad, självsäker,obryd osv.

Oftast så bryr jag mig verkligen inte om vad folk säger till mig, om det inte är posetivt.
Speciellt när det är folk som inte känner mig, jag kan inte göra något annat än att borsta av dom från axeln.

Varför ska man verkligen bry sig om något annat än det som får en att må bra?
Den dagen jag kommer på ett vettigt svar på den frågan så...kanske jag får en låg självkänsla?
Äääh vad är det jag säger det kommer aldrig att hända!

Men det är väldigt tabu att "älska sig själv", man blir för skrytsam, drygg och bara irriterande.
Men bara för att jag själv tycker att jag har en skit snygg röv eller är den bästa föräldern i hela världen så menar jag absolut inte att din rumpa är ful, eller är du är en kass föräldre.
Vi måste bli bättre på att berömma oss själva och jag ska faktiskt hänga upp lite lappar överallt i lägenheten som berättar för mig hur häftig jag är egentligen!

Så himla tuff!!



Kommentarer
Postat av: Y,

Hej!

Kul att du delar med dig!

Jag tycker att det är skönt att höra att det går att ha bra självkänsla. Själv har jag väldigt långt kvar.

Kram

2011-11-26 @ 23:00:19
URL: http://bergochdalvanaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0