En choklad tårta med röd glasyr formad som en bil?

Frustrerad!
Samanlagt 5 bageri här i Gävle har sagt att dom inte kan göra en sån tårta som jag vill ha när Elvira fyller år.
"vi har ingen chokladbotten", "Det går inte om det inte är maripan", "Vi har ingen röd glasyr".

Jag blir galen, hur svårt ska det vara?
Gör en chokladtårta formad som en bil, med röd glasyr på och så svart glarsyr så man ser hjul och vindrutor,men neeej då!
Jag får damp...det är ju liksom ett bageri jag ska kunna gå in där och säga " Imorgon kl 08:00 vill jag ha en 12 meters tonfiskmacka"....och kanske inte men dom borde ju för fan kunna baka och forma????

Det är som att man går in på en vanlig mataffär och ber om mjölk men nej dom har och gör bara grädde...
Ska jag behöva göra skiten själv för att vissa hur det ska gå till?

"asså vadå chokladmouse i tårtan?"

Idioter!
Eller har jag fel?
Är det verkligen så att min beställning är helt vansinig just för att jag inte vill ha en tråkig marsipantårta?
För att dom är smått vidriga, och tråkiga, och precis alla har sån jävla tårta när någon fyller år?

FANTASIIII GOTT FOLK!!!


Utöver tårtsitvationen så följer Elvira med till skolan imorgon!
Det ska bli otroligt kul!
Och imorgon så har vi inget praktiskt utan vanliga ämnen, hade det vart en tisdag då vi har praktiskt så hade jag inte kunnat ta med henne haha.
Hennes små kliande fingrar bland allt förbjudet man inte får röra....= Kaos?
Svar JA!

Nej riktigt kul ska det bli och Jane en lärare sa att hon gärna tar med Elvira en våning upp och tittar på djuren.
"en annan linije en våning upp där dom håller på med djur och dom har hundar och spindlar, ormar kaniner?"
Ja lite smått och gott med andra ord!

Elvira kommer nog trivas!

Dock känner jag inte såå himla mkt för att kuta efter en snabb skitunge i korridorerna då hon tycker att det är otroligt kul att springa i från mig när vi ska...byta blöja, klä på, klä av, gå hem från dagis, säga hej då till mamma för hon ska gå till skolan, eller bara springa lite endå?
Ja hon är min lilla "run away bride" hahah

Avslutar detta avsnitt?
Nej inlägg med 2 bilder från kvällens sminkning.
"Och bara för att min mobilkamera inte vill visa färgerna som dom är så ska jag berätta för er att på locket är det grönt och ...ovanför är det blått!"


Och jaa jag vet hur mina ögonbryn ser ut, men dom ville inte bli som jag ville att dom skulle bli igår när jag noppade dom så...ja dom blev halva?

Kommentarer
Postat av: Emma

Hör med City Gross, där är dom skitduktiga på att göra tårtor och är inte särskillt dyra heller :-)

2011-11-10 @ 00:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0