Behöver eller vill ha?

Att vara så kallad ung mamma har mkt fördomar omkring sig, man är inte mogen, kan inte ta hand om barnet pga åldern, har ingen framtid men en av dom värsta är " Du kommer aldrig ge ditt barn vad hon vill ha".

Nej tyvär, jag är en fattig outbildad ung mamma och det kommer ta tid innan jag själv kan dra in pengar och stå helt för våran ekonomi.
MEN, jag kommer då aldrig ge Elvira allt vad hon vill ha.
Oavsätt hur mkt pengar eller möjlighet jag skulle ha, jag kommer ge henne vad hon behöver.

Det kommer alltid finnas hela och rena kläder, en ren blöja, och mat på bordet.
Kärlek,trygghet,tröst och mkt mer.

Varför ska jag ge mitt barn allt vad hon vill ha?
Och göra henne till en bortskämd flicka?
Aldrig i livet!
Hon ska inte få allt hon pekar på, utan hon ska få det hon behöver.
Självklart kommer hon få grejer som hon vill ha men inte allt och jämt.
Det är inte rättvisst mot barnet tycker jag.

Hon kan få så mkt hon vill av det hon behöver, och det är allt som räknas.


En till sak som jag stör mig på är "ung mamma".
Ja jag är ung och mamma, men måste jag sättas in i en speciell mapp bara för att jag är ung?
När kommer jag någonsin bara vara mamma?
Ska jag behöva bli 30 för att räknas som "bara mamma".


Jag tar det som en förolämpling "stavning?"
Varför ska jag ha en annan titel än andra mammor för?
Duger det inte bara med att jag är mamma, för det är det jag är , jag är mamma.

Och det som stör mig mer än det är att jag kan komma på mig själv säga " ung mamma" om mig själv, för att man hör hela tiden att man är "ung mamma", man är ung ung ung ung ung ung ung...mamma.

Då kanske 30+ är gamla mammor då?
Eftersom vi "unga mammor" blir allt fler?

Om det finns någon mamma där ute, på 30+ som kanske läser min blogg just detta tillfälle, hur skulle du känna om någon sa " hon är en gammal mamma".
Inte så bra va?

Jag är mamma punkt slut!

Och på allt detta klagande så tar jag chansen att klaga över mitt skavsår på fingret efter att knuttit 100000tals ballonger!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0