Perfekt

Jag är perfekt som jag är.
Att säga så till sig själv brukar för väldig många vara väldigt svårt.

Titta på mig, jag är 1,56 kort, väger 72 kilo, big fucking as, pössmage, bristningar, små bröst, snea tänder, gäddhäng, fula ärr, mitt hår är slitet men jag är perfekt ändå.

För min rumpa är riktigt snygg, mitt hår passar mig, min mage och bristingarna ga mig det finaste jag kunde få, mina bröst är inte till för någon annan än till mitt nästa barn som jag ska amma, mina tänder blir snart fina, jag kan sluta vinka så gäddhänget inte syns, mina ärr har en egen historia.

Jag är perfekt.
Ställ dig framför spegeln och säg det.
Jag är perfekt.

Jag har inte en underbar bakrund, jag är inte fel fri, jag har ljugit, brytit löften, snattat,sagt sovordomar, snackat skit, spotat,slagits, vart otrogen.
Jag har rökt en cigg, druckit en öl, skolat från skolan, skitit i mina föräldrar, pekatt finger åt livet och sett döden.

Men jag är ändå perfekt.
För det är du själv som väljer vad perfekt är, inte den tuffaste tjejen i skolan, inte modellen på tv,inte han du är kär i,inte din mamma, eller din pappa,inte gud, och inte jag.
utom du.

Du bestämmer om du är perfekt eller inte.
Man måste tycka bra om sig själv, man måste älska sig själv.
För gör man inte det, så är det väldigt svårt för någon annan att göra det också.

Här är jag i helt perfekt format!


Bjud på dig själv, lär dig leva.




Self-confidence is not something you find under a rock, it's something you have to work with and build up


Kommentarer
Postat av: Liz

BRA SKRIVET!!

2011-05-04 @ 06:30:52
URL: http://wifeey.blogg.se/
Postat av: emelie - 18 år och ensamstående mamma till Wilma

Sjukt bra skrivet :)

2011-05-04 @ 19:31:47
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: anna

vilken fantastisk förebild du är för din dotter. lär henne det här snälla. jag vet att du kommer uppfostra henne med de här orden och jag måste bara säga att jag är otroligt imponerad av dig och din styrka. vilken vacker dotter du har och åh vad vacker du är! puss

2011-05-07 @ 17:46:03
URL: http://odaskamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0