Om abort.

Jag är både för och emot abort.
Jag är emot just för att jag tycker att det är hemskt att välja bort ett liv.
Tanken får mig att må illa.

Men jag är ännu mer för abort.
Just för att jag har väldigt många bekanta som har barn och inte har en anning om vad dom syslar med.
En föräldre som låter sitt barn gå sönder för att dom inte orkar byta blöja, eller låter sitt barn gå hungrig för att pengarna spenderas på något annat som nöje.

En kvinna som har valt att skydda sig, men ändå blir gravid tycker jag har all rätt till att göra abort.
Jag gick på p-piller när jag blev graivd med Elvira, alltså jag hade gjort mitt val att inte bli mamma riktigt än.
Men jag blev gravid ändå, och när allt kom fram så valde jag att behålla.

Den unga kvinnan idag använder abort som preventilmedel och det är något jag inte står upp för.

Abort är till för barnens rätt tycker jag, en kvinna som mkt väl vet att hon inte kan ansvara för ett barns liv tycker jag ska göra abort.
Men det verkar som att många MÄN tycker att barnet ska få en hemskt uppväxt, och tycker att abort är frågan om mord.

Jag ser då hellre statistiken höjas när det gäller abort, än att fler och fler barn sätts på fosterhem, eller att soc måste frånta barnet från sina föräldrar.

Ett barn ska få en chans att få ett värdigt liv, inte bli tvingad  och vara oönskad till världen!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13058860.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0