Inte okey....Eller?

Som ni vet så har ju mamma vart barnvakt åt Elvira då jag går i skolan nu under tiden som hon är sjuk.
Eller ja inte ens feber har drappat henne.
Iaf så hände något igår som jag verkligen inte tycker är okey.
Som ni kanske vet så har jag och min lilla syster inte den bästa reliationen.
Men igår påväg när jag ska hämta Elvira så ringde jag momo för att berätta att jag va på väg.

Momo- Jaha jaja ja syster din och hennes vän är på väg ut till stan med Elvira nu.
Jag - NEJ Det ska dom VERKLIGEN INTE!
Momo
- Nehe och varför inte det?
Jag - För att jag litar inte ett dugg på att hon klarar av ansvaret om MIN dotter.
Momo - Ja men dom måste ju få en relation dom med.
Jag - Jo men det skulle ju vara bra om kanske jag bekräftar att det är okey, då det är MITT barn.
Allltså är det jag som bestämmer.

Jag litar inte på min syster, enligt mig kan hon inte ta hand om sig själv.
Då den uppfattningen jag fått så sköter hon inte skolan, och då jag vet att hon inte är kapabel till ett väl vårdat och städat hem.
En människa som inte hyser repekt för mig eller visar mig mognad och ansvar ska verkligen INTE ha ansvaret om MITT dyrbaraste i hela världen.
Vad skulle kunna hända tyckte dom?
Kanske absolut ingenting, om hon nu inte tycker att det är en väldigt bra ide att låta Elvira gå själv , blinkar och poff så är hon borta eller sprunigt ut i vägen.
Vilket brukar vara väldigt intressant då hon aldrig får gå över en bilväg.
Eller att jag jämt drar bort henne därifrån när hon är på väg dit.

Anledningen varför jag blev arg var inte för att syster ville ha Elvira.
Utan att min mamma som mycket väl vet mitt tyckande om min syster tillåter henne att ha mitt barn helt själv utan vuxen.
UTAN min TILLÅTELSE!
UTAN ATT FRÅGA MIG!?

För mig är detta verkligen verkligen INTE OKEY!

Men dom verkar inte förstå min mening.
Och tycker att Elvira och moster måste ju kuna få umgås dom med.

Men om jag inte litar på någon, om jag inte kan säga till 100 % att jag vet att denna människa kan ta ansvaret för mitt barn så skulle det inte kännas rätt att lämna mitt barn till henne.

Och då spelar det ingen roll om det är min syster, min mamma eller min bästa vän.

Jag litar på yterst få människor när det gäller Elvira.
Kanske för att hon är mitt dyrbaraste i hela vilda världen.
Det är en sak om jag kanske ska gå på toa, eller kanske ska gå ut och röka eller något annat som inte tar mer en någon minut.
Men då är jag fortfarande där, då har jag fortfarande kontroll över vad som händer.

Vad tycker ni?
Skulle jag låtit henne fått ta med Elvira på stan, och är jag bara larvig?





Kommentarer
Postat av: Helena

Klart man vill veta innan :S jag skulle också blivit irriterad, för att fråga känns inte så himla svårt :/

2011-05-19 @ 20:37:14
URL: http://travgalen.se
Postat av: Sessan

jag tycker absolut inte att du är larvig eller överdriver. jag har inga barn men jag har en syster på 1 år & man vet så snabba de är bara man tittar bort i 3 sek. Stå på dig.

2011-05-19 @ 20:45:08
Postat av: ida

du gör helt rätt!

2011-05-19 @ 20:46:47
Postat av: Lina

Du ser så ung ut och därför blir jag nyfiken på hur gammal du var när du fick ditt barn?

2011-05-19 @ 22:42:33
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: jaqueline

Gud jag hade blivit vansinnig! Jösses, oavsett relation till personen FRÅGAR man först. Åh jag blir arg bara jag tänker på det...

2011-05-20 @ 11:40:36
URL: http://jaqueliiines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0