Ung mamma.

Jag är en ung mamma, och förväntas att stötta alla andra unga mammor.
Att jag ska tycka ju fler destu bättre.
Men jag är faktiskt väldigt emot många av dom unga mammorna.
Speciellt här i Gävle.

Att vara ung mamma har blivit en trend, en status.
Alla unga tjejer hackar på och tycker att det är jätte kul.
Tills dom får sitt barn, och det vissar sig att dom inte alls kan ta hand om ett barn.
Jag tycker det är otroligt synd att det ska bli en trend av att vara ung mamma.
Klart det finns många som klarar sig utmärkt och så.

Men dom flesta skaffar inte barn för rätt syfte, att vilja ha barn, skapa en familj.
Nej dom kör på, åååh bebisar är så gulliga,söta dom är.

Mm visst när dom sover eller?
Barn är krävande, små hungriga monster!
"Ibland"
Klart dom är söta, men dom har sina monster sidor också.
Typ som när Elvira inte vill borsta tändern och spottar tandkräm i mitt ansikte, eller hånskrattar åt mig när jag säger åt henne att sluta banka den där kastrulen i bordet, eller när hon hela tiden är på spisen, eller vägrar lyssna, eller inte alls vill sova, eller kastar mat på en eller på golvet, eller när hon bits och rivs, eller när hon är sjuk och sover hela dagen och är vaken hela natten, .....Ja det är inte alltid dom är söta.

Dom har ingen anning om vad dom ger sig in på, fast det har väl ingen egentligen.
Jag tycker att det är så fel, och så fruktansvärt att vissa barns liv förstörs bara för att vissa människor tycker att barn är söta.....
Snälla tänk om,tänk rätt.

Gör det jag inte gjorde, gå ut skolan först åtminstonde.
Skaffa en riktig karl som kan vara med o ta hand om barnet.
Och för guds skull använd kondom!

"Men detta menar jag verkligen inte att jag någonsin ångrar mitt egna val till att bli mamma"



Kommentarer
Postat av: M

Bra skrivet! Och jag håller med dig i att vara ung mamma har blivit en trend. Kanske mer än någonsin då vissa använder sina barn för att få pengar och "kändisskap"



Och det som är tråkigt är att det är just dessa som syns och hörs mest, vilket får konsekvensen att människor drar alla unga mammor under samma kam.

2011-06-08 @ 13:16:49
URL: http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0