Kontaktfamilj

Idag så har jag ansökt om en kontaktfamilj till Elvira.
Har sagt upp kontakten med min mamma för ett par dagar sedan av olika anledningar.
Dock sa jag att dom får ha Elvira när och hur mkt dom vill för jag vill att hon ska ha en momo o mofa.

Men jag känner ändå att jag vill ha fler människor i Elviras liv, som hon kan känna sig trygg med och älska.
Just nu är jag helt själv, hon och jag är helt själva.
Och jag vet själv hur det är att bara ha en mamma i sitt liv och inget mer.

Visst har vi Jenny och hennes ungar men jag känner att det räcker inte till.
Så vi får väl se hur det går med det, men jag tror att det kommer gå bra.
Och både jag och Elvira kommer nog trivas.

+ Att jag behöver avlasting ibland jag också, jag tror det är typ varannan helg kontaktfamiljer har barnen.
Om nu inte man kommer överrens om något annat, men till största del är det för Elvira skull!

Men det känns bra, det känns som att det här kommer gå jätte bra faktiskt!






För övrigt sitter jag hemma hos Marre och Emelie, väntar på att Jenny ska vakna till där hemma så ska vi över till mig och rensa lite.
Ska slänga lite grejer som jag aldrig använder eller inte har någon användning för.
Ska även ta bilder på lite grejer och sälja en del.
Rensa upp lite, så kan man skaffa nytt tills vi flyttar.

Vi tittar runt lite på radhus i närheten av där vi bor nu " södra Bomhus"
Det är ett jätte fint område och jag trivs jätte bra där.
Elvira också för den delen.

Nej nu ska jag umgås lite med brudarna här!

Vår kamp mot världen fortsätter <3

Kommentarer
Postat av: Annica H

Åh, kämpa på! :) Du är stark! Det är hon cokså!

2011-07-12 @ 16:03:17
URL: http://hon20han41.blogspot.com
Postat av: lollo

hur ska din mamma kunna ha kontakt med din dotter om du inte har kontakt med henne? och hur ska du kunna ha kontakt med ditt syskon som hon bär på??? lät himlans krångligt det där

2011-07-12 @ 18:50:15
Postat av: emelie - 19 år och ensamstående mamma till Wilma

Tycker bara du ska ansöka om kontaktfamilj om du tex är påväg ner i en deprission för det är så jobbigt att vara ensamstående. Då skulle iaf jag gjort de :) Men jag har tanken att jag ska klara allt själv med Wilma, det är hon & jag liksom. Det är jag som ska ta hand om min lilla dotter, ingen annan :) Förutom närstående då.



Men förstår dig om du mår dåligt & så, då är de såklart en väldigt bra idé. :) Känner också att jag skulle behöva avlastning.. men jag skulle aldrig sätta Wilma hos kontaktfamilj. Men du är stark som klarar de, för jag skulle aldrig klarat de :) Ta inte detta som något elakt nu, utan jag tycker de är strongt.

2011-07-12 @ 22:23:06
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0