Hur det är egentligen..

Jag vaknar upp i min stora lyxiga säng och inser att jag fått sovmorgon av min otroligt pigga och glada dotter.
Ger Elvira en god och sund frukost på balkongen medans vi njuter av morgonsolen, innan vi går till dagiset.
Jag träffa en vännina för brunch, vi pratar om våra glamorösa och lyxiga liv och hur underbart allting är.
Timmarna flyger förbi och det är dags att hämta dotter min på dagis, hon är pigg och glad precis som vanlig.
Pratar med dom trevliga dagisfröknarna, och förundras över hur dom kan vara så roliga.
Leker och busar, allt bara flyter på.
Känner hur lyckan fyller mig och gör mig hel och varm.
Ställer mig och lagar en god och nyttig middag till den jag älskar mest i hela världen.
Ikväll är man barnledig!
Jag kan inte låta bli att längta tills kvällen kommer då jag ska njuta av några cider med mina bästa vänner, och låta ögonen njuta av dom snygga pojkarna som glider förbi.
Flörtar lite, får några nummer
Det blev en sen kväll, men det är man ju värd endå!




Vaknar sliten på min bäddsoffa som av någon anledning luktar konstig idag...
Slänger ihop en flaska välling och ger monstret flaskan...slänger min på soffan igen för att möjligen få 5 minuter sömn till då kl bara är 6 på morgonen!
Klänig unge som ska klättra och vara på mig hela tiden, nä ingen mer sömn här inte.
Fort som fan täcker jag fönster så jag slipper det jobbiga solljuset...som att huvudet inte värkte tillräkligt?
Efter många om och men så lyckas vi ta oss till dagis och lämnar min avkomma där ett par timmar framåt.
Släppar mig till bussen för att åka hem till ytligare en sliten människa...Jenny.
Hennes ungar är livliga och för det mästa inte helt omöjliga.
Köper dagen frukost/lunch/middag för under 20 kr och är riktigt stolt över mig själv,timmarna går och det är dags att hämta dottern på dagis.
Fejkat leende och artighet klistras på när dagispersonalen hälsar så vänligt.
Vi ska hem till Jenny igen...Jahap den bussen var full...
Väntar på nästa medans min nyvakna trötta unge sliter av sig både kläder och skor.
Hos Jenny igen, och Elvira blir alltid extra klåfingrig av sig och rycker åt sig allt hon bara kan.
Dags för mat....öppnar en "korv" med spageti och köttfärssås...sååå glamoröst.
Fördriver tiden med att titta på hur Jenny gör sig i ordning för kvällen, och sätter mig inne på toa för att sortera tvätt...
Ser hur Jenny förvandlas från en lika sliten och smått äcklig människa som mig, till en fräsch, snygg pigg partypingla.
Ger henne några onda blickar då jag själv inte ser så mkt fram emot min kväll.
Tvätta, städa, sitta framför tvn och glo tills jag somnar.
Kommer hem och brottar ner ungen i badet...gör allt jag kan för att inte få en dusch själv men som vanligt så misslyckas jag.
Tandborsting....ännu mer brottning.
Gapa....Gapa stort....till svar så spottar hon mig i ansiktet och skrattar hånfullt.
Men tillslut är alla tänderna insmetad med tandkräm, slänger ner ungen i sängen och återgår till min ensamtid...
Tvätta,städa, sitta framför tvn och glo tills jag somnar.


Kommentarer
Postat av: lollo

men usch vad konstigt skrivet! du borde nog försöka prata med nån så du får lite hjälp,de verkar fett deppig.

2011-08-09 @ 10:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0