RECEPT!

Jag kanske har berättat för er vilken usel kock jag e?
Har jag inte?
Då ska jag ta o berätta för er jag suger på att laga mat!
Alltid blir något bränt eller att det kokar över, haft i för mkt eller för lite, råkade ta typ kanel ist för svartpeppar.....
Ja, jag o köket kommer inte riktigt överens alla gånger.
Men jag ska göra ett försök till att göra några goda maträtter!

Så nu behöver jag eran hjälp!
Kan ni vara så gullig o ge mig recept på en enkel o god maträtt!
Det kan vara kyckling, lax kött, köttfärs, jaaa vad soom helst!
Bara det är något som inte tar en evighet att göra iordning!

"jag kan inte ens göra korvstroganof....eller köttfärssås för den delen...."

Kom igen nu, ge mig din godaste maträtt!

Kommentarer
Postat av: Annika

När du gör köttfärssås, ha i både gul lök och vitlök. Hur gott som hellst ! Sen ketchupen får man inte glömma att ha i :) Jag brukar ha i två vitlöksklyftor. :)

2011-02-07 @ 12:21:25
URL: http://thakvack.blogg.se/
Postat av: Emma

En rätt som är hur god som helst och som jag kan äta HUR mycket som helst! Det är både enkelt och går snabbt att göra.

Det är laxfilé i ugn

Du behöver



*Grädde ( brukar ta ovispad vispgrädde )

*fiskbuljongtärning antingen ½ eller en hel, de väljer du själv

*Citron/citronpeppar

*hackad gräslök

*salt/svartpeppar



*Lägg laxfiléerna i en ugnssäkerform - salta och peppra på dem

*Koka upp grädden, fiskbuljongen och gräslöken

*smaka av med salt och peppar

* häll över såsen på laxfiléerna

*In i ugnen på 200 grader, i ungefär 20 minuter, de kan gå snabbare också ( håll bara koll på färgen ).



Jag brukar aldrig mäta upp med dl mått utan jag använder ingredienserna lite som jag vill



Men ungefär 3-5 dl grädde

½-1 fiskbuljongtärning

½ dl gräslök



Du kan servera med kokt potatis =)



Och sen svar till Annika som kommenterade med köttfärsen: man kan ha i grädde och tomatpuré också (:



Lycka till och svara på kommentaren på min blogg ( har så dåligt minne vad gäller bloggnamn ) ^^

2011-02-08 @ 20:18:00
URL: http://mammawilhelmsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0