Fruktar den dagen !

Snart kommer frågorna, det dröjer inte länge innan du börjar fråga.

Har jag en pappa?
Vart är min pappa?
Får inte jag träffa min pappa?
Vill inte min pappa träffa mig?
Varför har inte pappa hört av sig?
Varför är inte min pappa här?

Jag försöker blunda för att stunden någonsin ska komma,
 men jag vet så väl att den dagen snart är här.

Och vad ska jag svara?
Ska jag säga att du har en pappa Elvira, men har finns inte här och hör inte av sig för att?
För att vadå?
För att han inte vill?
För att han inte orkar eller har lust?
För att han är ung o dum?
VAD SKA JAG SVARA?!
Finns det ens ett svar??

Kommer hon klandra sig själv eller kommer jag få smällen?
att hon tror att jag inte låter honom träffa henne?
Att jag förbjudit honom att ringa till sin dotter?

Jag fruktar för den dagen frågorna börjar vandra runt i dina tankar Elvira...





Kommentarer
Postat av: maria

hittade in hit lite av en slump.

jag vet inte exakt vad som hänt, men en sak vet jag i alla fall, att man inte ska ljuga.

så; det du ska säga är helt enkelt som det är, men välj orden så att hon förstår.

men tro mig, barn förstod mer än vad man tror.



jag växte upp med min låtsaspappa, och fick veta redan från början att han inte var min riktiga pappa. självklart frågade jag om varför min riktiga pappa inte ville träffa mig, men om saker är som det är så är det bara att acceptera det.



se dock till att din dotter får veta att DU älskar henne över allt annat och att pappans beslut är hans.



sen, som sagt, nu vet jag ju inte varför hennes pappa inte "bryr" sig, men om det är möjligt, fråga honom varför. det har du säkert redan gjort. men om han har svarat, så är ju det svaret du ska ge till din dotter.



hoppas att allt ordnar sig. kram!

2011-02-04 @ 23:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0