Alex svarar.

Alex om Barnmorska/teater.:
Självklart tittar människor på teater fortfarande, men att vara teaterskådespelare är enligt min mening en av dom mest krävande jobben som finns. Fysiskt givetvis men framförallt extremt påfrestande mentalt och ekonomiskt. Du kan tjäna bra som teaterskådespelare men vägen dit är väldigt lång och väldigt svår att nå fram till. En given sak är ju att utbilda sig, gå teaterskola, göra sig ett namn. Men mellan en avslutad föreställning och en framtida föreställning så klassas du som arbetslös så länge du inte är anställd på till exempel dramaten osv, och det finns liksom inte som några garantier på att du kommer få en roll i någon ny uppsättning. Däremot rekommenderar jag starkt att uppmuntra ditt intresse för teater genom till exempel amatörteater eller genom ideella föreningar som till exempel jag jobbar inom som du vet. Men självklart. Är det något du brinner för och verkligen vill satsa på så låt inget eller ingen hindra dig, förutom din söta dotter då såklart. :) Själv hoppas jag att någongång komma in på Balettakademin i Göteborg men då är det inriktning musikal då :)Men tills dess så står jag kvar på den gamla teaterscenen hehe ;)

(jag antog att det var mig du menade annars så får du väl ett extra svar antar jag hehe)



Tack så mkt för ditt svar, och ja det va dig jag menade! :)
Och riktigt trevligt att min blogg fortfarande intresserar dig ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0