Sjukt..eller bara helt jävla sjukt?

Jag blev riktigt förvånad och arg häromdagen på väg från dagiset.
En cyklist cyklar förbi och till min förvåning sitter ett barn på max 4-6 år på pakethållaren.
Jag vet inte vad ni tycker om det men för mig låter det helt sjukt, helt jävla sjukt att ens tänka tanken på att skjussa ett litet barn på pakethållaren utan något skydd alls utöver hjälmen...
Hann se att barnet hade tumvantar på sig, så inte ens en chans att kunna hålla i sig ordentligt heller.

Jag kände hur ilskan växte i mig och jag ville nästan börja skrika på kvinnan som cyklade..

Jag som inte ens vågar cykla med Elvira även fast vi har en cykelstol eller vad det heter.
Det känns livsfarligt!

Har jag rätt/fel?
Är det bara jag som är feg och omodern?
Eller har jag rätt om att det är för farligt och oklokt att göra så?

Okey om ungen var 10 +, då skulle jag också kunna skjussa Elvira....nej det skulle jag nog faktiskt inte..
Jag själv tycker inte ens om att bli skjussad just för att det är vingligt och osäkert!
Man vet aldrig vad som kan hända....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0