Mamma, Elvira sova.

Det var planeringsdag på dagis idag...oj vad mkt dag det blev i en liten mening..
Iaf så fick Elvira stanna hemma, egentligen så skulle hon vart på dagis men eftersom det var på ett annat dagis och ingen utav Elviras fröknar skulle med över så känndes det lite osäkert.

Knäppt det där kan jag tycka.
" Ni kan fortfarande ha barnen på dagis fast det är planeringsdag"
Ah jo tjenna, aldrig i livet att jag lämnar min unge en hel dag till människor som jag inte har en anning om vilka dom är.
Skulle kännas otroligt osäkert och skulle oroa mig för Elvira om hon kanske skulle känna sig otrygg..
En fröken kunde väl följa med iaf?

Jaja, vi har haft en toppen dag iaf!
Sovmorgon, mkt frisk luft, matat ankor och massa soffmys!

Har fått en ny vagn av stefans mamma, en emma ljunga "stavning?", den är mkt bättre nu när det börjar bli vinter.
Min vanliga vagn har ju så små hjul i fram och jag minns hur jag slet med den vagnen förra vinter!

Iaf så skulle jag pumpa hjulen och bad ett par karlar på verkstan brevid macken att hjälpa mig.
" ventlierna på vagnen hade vridits så man inte kom åt dom, men om en karl med starka fingrar kunde hjälpa till så hade det vart toppen".
Ööh asså jag skruvar bara bilar så du får fråga någon annan.
SVENSKAR!!!

Så där står jag med mina 2 vänner som heller inte har någon anning om hur fan vi skulle göra, jag har liksom aldrig någonsin pumpat luft i något annat än ballonger, så det tog ca 10 min för oss att lista ut hur fan den funkade..

sedan 20 min att pumpa hjulen...

KARLAR vräkte jag ur mig efter 30 min slit och svordomar, medans en utav verkstagubbarna tittade ut.

Lite smått irriterad?

Iaf så var vi och matade ankorna igen, jävlar vad hungriga dom är!
2 påsar bröd på 2 sek!

Och till min förvåning här i kväll så sa Elvira själv att hon ville sova!

Elvira: mamma, vira sova.
Jag: Va, vill du sova nu?
Elvira Jaa!
Jag: Är du säker?
Elvira: " hämtar napp,filt och katten gustav, och hämtar flaskan och kastar den på mig..."

Gounge!
Men skönt att hon faktiskt kan säga till själv, imorse sa hon också att hon ville fortsätta sova.
Efter att jag kommit in och jätt henne välling så sa hon Vira sova, så jag gick ut därifrån och väntade på att hon skulle bli arg och vilja komma upp men nopp hon låg och pratade i ca 30 min sen så somnade hon om och sov 2 timmar.

Härligt men barn som gillar att sova!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0