Mötet med soc.

Var på soc i dag på möte ang kontaktfamilj, dom håller på med en utredning just nu.
Iaf så gick det otroligt bra och dom jag fick träffa och prata med var helt underbara.
Vi pratade om hur våran familj ser ut, och att jag faktiskt inte har någon vuxen att "stödja" mig på.
Dom tog mig på allvar och tyckte att det var jätte bra och starkt av mig att ringt till dom, då det är många som känner att det är väldigt tabu.
Men det känns jätte bra!

Nästa steg är möte med dagis, då både jag och socialen ska vara med.
Vi ska gå igenom hur Elvira är som person och hur hon går ihop med andra vuxna och barn.
Även om hennes utväckling, jag berättade för dagiset idag att dom kan förvänta sig ett samtal därifrån och det var en lättnad att få säga det högt.

Jag har ansökt kontaktfamilj till min dotter.

Jag är inte helt obekant med soc, utan har en egen mapp där sedan jag var liten.
Bode ju på fosterhem osv, vi pratade lite om min uppväxt och jag sa att det är många frågetäcknen när det gäller min barndom.

Och gissa vad, något som jag inte ens tänkt på....att jag får ju faktikt läsa hela den där mappen.
Den är ju om mig liksom.
Jag är oerhört sugen på att läsa det, men samtidigt rädd.
Då det jag minns är oftast inte posetivt och allt som man har förträngt då?
Allt som man bara tror att man har fått för sig och såndat sedan får man reda på att magkänslan stämde.
Jag är rädd för svaren helt enkelt.
Men jag samlar mod och styrka och ska ringa dom och be dom om mappen tills nästa gång vi ses!


Kommentarer
Postat av: Jossan Säfwenberg

Starkt av dig! Man ska be om hjälp när man behöver det :) Tycker det var ett modigt och väldigt moget beslut av dig. Lycka till med din söta lilla dotter, you go girl!

2011-08-17 @ 20:45:42
Postat av: emma g

men du säger ju att du skulle ge din syster en till chans vad hände med det? hon kan väll hjälpa dig med din dotter?

2011-08-19 @ 11:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0