Det svåraste som finns.

Att vara ensamstående med att barn, att få uppfostra barnet själv och ta allt ansvar själv är inte svårt.
Utan det som verkligen är svårt med att vara ensamstående och bo själv...är att när ungen sover, och huset är städat, så är du själv.
Det finns ingen att prata med, ingen att vara med, inget att göra..
Till en början är alla dina vänner hos din och tycker det är skit kul att du bor själv och så..
Men till slut så tröttnar dom på att sitta hemma hos dig....sitta på din soffa och titta på din tv varje gång dom kommer över.
Dom inser hur tråkigt det faktiskt är.
Och jag förstår mkt väl, jag skulle inte heller vilja det om jag inte hade barn.

Så varje kväll, sitter jag antingen vid datan eller tvn...och väntar på att John Blund ska komma så du får sova bort kvällen.

Människor är flockdjur, och jo tack det har jag verkligen märkt!
Hur "desperat" man är efter sällskap....
Skulle kunna gå över till grannen och fråga om en kopp mjöl bara för att träffa en annan människa!
Skulle kunna börja med att prata med okända människor som gammla gubbar och tanter gör!

När ungen sover, huset är städat, när allt är gjort,det är då det är som svårast...

Kommentarer
Postat av: emelie - 19år och ensamstående mamma till Wilma

jag bor ju bara några meter ifrån dig, de är ju bara att höra av dig om du känner dig ensam. Men du hör ju aldrig av dig längre :(

2011-08-08 @ 14:29:36
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Alice

Jag vet PRECIS hur det är! Som tur är har jag nu hittat någon att bo med, men innan de det var helt dött, det fanns ingenting bra på tvn, jag kunde inte ladda ner filmer för internet krånglade, när man kollat klart allt på datorn och ingenting händer vad gör man då?! Jo försöker sova, men om man inte är trött då, nej då sitter man där alldeles tyst i sin lilla lya och bara väntar på nästa dag!

Man känner sig som ensammast i världen!!!

Det suger verkligen USCH!

2011-08-09 @ 10:43:46
URL: http://mammawilhelmsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0