Att välja kejsarsnitt.

Jag förstår verkligen inte hur man kan välja kejsarsnitt om man faktiskt kan föda normalt.

Att det ska vara en lättare utväg från smärtan och så är ju bullshit.
Jag tycker det är hemskt och förnedrande att vissa kvinnor ens tänker tanken på att göra det.
Jag själv skulle aldrig i hela mitt liv välja det, det skulle kännas så förnedrande som kvinna att göra något sånt.
Om det inte är ett måste.

När man föder ett barn på det normala sättet så blir det en sån upplevelse som man aldrig kommer att glömma, smärtan försvinner i samma sekund som barnet kommer ut.
Ofc är man öm och gör väl inte en ny unge dagen efter...

Men gör man kejsarsnitt så finns smärtan kvar.
Dom snittar upp magen och livmodern, gräver ner händerna och sliter ut ungen för att sedan sy igen dig.
Visst du känner inget under tiden, men sen då?
När bedövningen går över?

Du har ont i magen, ligger i sängen och kan inte röra dig....hur kul är det?


Nej jag förstår verkligen inte det, en sak om man måste göra snitt men att välja...nej fyfan aldrig!


Men det är bara min åsikt!


Kommentarer
Postat av: Viola 22årig tvåbarnsmamma

Jag håller med dig! dessutom är det fler fördelar för själva barnet med en naturlig födsel (vattnet i lungorna pressas ut för att det är så trångt, men gör man kejsarsnitt finns det ofta kvar)

2011-08-17 @ 20:46:28
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0