Passar inte in...

Många eller alla människor vill vara på en plats med andra människor där dom passar in.
Där alla har något gemensamt, och förstår vad man pratar om.

Just nu så passar jag inte in någonstans, det finns ingen mapp där jag ska sättas in bland dom andra.
Jag är mittemellan.

Jag är inte vuxen.
För jag är för ung, och oerfaren.

Men jag är inte tonåring för jag är för mogen och har barn.

Jag är inte vuxen för jag är för omogen och löjlig.

Men jag är inte tonåring för jag gör vuxen grejer och min vardag kan många inte känna sig gemensam med.

Jag har fasnat mittemellan och kommer ingen vart.
Mina vänner tycker jag är för tråkig och fattar inte alls vad jag snackar om när jag pratar om att vårstäda, storhandla, betala räkningar,snacka bajsblöjor och allt sånt där.

Men dom bland dom vuxna är jag fortfarande inte välkommen.
Jag är för ung och omogen, jag vet inte vad jag vill, är oerfaran, och för löjlig för att vara vuxen.

Jag har gemensamt med båda men ändå ingen.
Dom vuxna fattar en del, och tonåringarna fattar den andra delen.
Men ingen fattar hela allt ihop.

Jag tycker verkligen att det är skitjobbigt att inte passa perfekt in i en speciell "mapp".
Jag vill veta vart jag hör hemma.

Men det dröjer ett par år innan jag är vuxen, men tonåring kommer jag aldrig bli igen.

Så nu ska jag fan göra en egen mapp, för alla oss som är mittemellan.
För alla oss som inte passar perfekt in i en mapp.

Vi är mittemellan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0