Du vet inte hur det är att ha barn.

Det är den värsta meningen jag någonsin fått.
Och jag får den ganska ofta.
 Speciellt utav min familj.
Dom tycker att jag har haft det så otroligt lätt med Elvira, och haft sån tur att fått ett snällt barn.

Jo visst jag har haft det lätt, men anledningen till att hon är snäll nu okså har då ändå inget med tur o göra.
Ibörjan kanske men inte nu, och bara för att Elvira är snäll så vet jag mycket väl hur det är o ha barn.
FÖR JAG HAR BARN!

Jag har gått upp flera gånger per natt med en gråttandes bebis, jag har försökt i timmar med att söva mitt barn, att trösta henne när hon bara har skrikit o skrikit, jag har fått kämpa med vissa saker när det gäller henne.
Och i dagens läge är det nästan omöjligt att laga mat när hon är vaken, städa när hon är vaken, eller vara hemma en hel dag.

Varje helg måste vi ta oss ut någonstans annars klättrar hon på väggar!

Hon har bitist,rivits, slagits, vägrat, trotsat,skrikit,grinat,och allt sånt som alla andra barn.

Bara att när hon och jag är ensama är hon ett litet "monster"
Men så fort vi kommer bland mkt folk så är hon hur lugn och snäll som helst.

Så folk har ju inte sätt hur hon egentligen är.

Och jag blir så förbannad när jag får just den kommentaren, det kokar i huvudet på mig!

Här är en video från i sommras när vi va hemma hos mammas killes familj.
Då Stefans mamma och min mamma diskuterar att jag inte vet hur det är.
Vet inte om ni hör så mkt då Elvira asgarvar undertiden..



" hon har gnällt nångång när hon vart hungrig men... du vet inte hur det är att ha barn"

Kommentarer
Postat av: Mallory





Lyssna inte på sånt!! Folk vet i sånna lägen inte vad dom pratar om!



Snälla barn, vaddå snälla barn för det första, är ett barn med ex, kolik eller allergier som räknas som "Jobbigare" barn dumma då lr??



Och sen en sak till, Barnen sköter sig oftast mycket bättre och exemplariskt hos ex barnvakt osv, och med sällskap, men där dom är TRYGGA, där vet dom att dom kan slappna av och kan få utbrott och trotsa och testa mamma liksom!!!

2011-04-02 @ 22:55:53
URL: http://hellomallory.blogg.se/
Postat av: Hannele - mamma till 2 prinsar

Idiotiskaste grej har hört, du vet inte hur det är att ha barn? :s

Jodå..du vet mycket väl hur det är att barn!



Vet precis vad du menar med "monster" :)

2011-04-03 @ 19:35:45
URL: http://mammah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0