Det bästa med dagiset

Det bästa med Elviras dagis som jag tycker iaf är att det finns 3 manliga dagisfröknar som jobbar där.
Det är egentligen väldigt mkt tabu om att killar ska jobba på dagis.
Är säkert att dom känner sig osäkra då det är ett så kallat "kvinnojobb".
Och även att det skrivit sså mkt om att manliga dagisfröknar är pedofilen osv.

Men själv känner jag nästan en trygghet i att det finns män där.
Att Elvira inte bara får träffa kvinnor, utan får några manliga förebilder också.
Att veta att människor ser olika ut och låter olika och är olika.
Jag tycker att det är otroligt bra med manliga dagisfröknar!

Vad tycker ni?
Är det tabu för er?

Kommentarer
Postat av: jaqueline

Jag tycker sånt är SUPERBRA. Jag menar, tänk alla ungar som kanske inte har en pappa i sitt liv? Då lär man ju känna killar på ett bra sätt ändå. En manlig förebild som du säger. och det är ju bara gammalt dravvel att killar inte kan ta lika bra hand om barn som tjejer.



Men visst, det är fördomar om män inom barnomsorg. Just det där med pedofileri osv. Men vad är det som säger att det skulle vara mer aktuellt för en man än en kvinna? Psykiskt sjuka människor är inte bara tilldelat killar.



Så jag tycker det verkar som ett superbra dagis!

2011-04-16 @ 07:37:25
URL: http://morsanjackie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0