Hur många gånger?

Nu ska jag ställa ännu en fråga till er och jag uppskattar verkligen om ni vill ta er tid att svara.
Hur många gånger är det "tillåtet" att ha barnvakt?

Jag brukar ha barnvakt kanske 1-3 gånger i månaden.
Och då är det att jag går på bio, kanske festar, ska till tandläkaren och sånt där.
Själv tycker jag att mellan 1-3 gånger är helt okey, bara man vet att barnet är tryggt.

Det är bra både för mig och Elvira.
Jag får avkoppling och ha lite "vuxenkul" och göra saker med mina vänner.
Det gör mig även till en bättre mamma tycker jag.

Elvira ser mer uppskattning hos mig när mormor kanske har haft henne, då är det bara mamma som gäller och hon ska berätta om allt dom har gjort och leka och gosa.
"bahbahgaaahmamammabooooo" Brukar det låta, någon som kan översätta?

Jag tror att om jag inte hade vart ensamstående så skulle jag nog inte ha lika mkt barnvakt, då har jag någon att prata oh umgås med ändå.
Men som ensamstående så har jag inte det, eller jo så klart jag har vänner och familj.
Men ändå.

Men säg mig nu hur mkt barnvakt är tillåtet?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0