Vilken ålder?

Jag har tänkt mkt på vilken "sorts" mamma jag vill bli.
Och vad jag tänker tillåta i vilken ålder och så vidare.
Det jag tänker på just nu är piercingar.
Jag har själv haft piercingar lite här och där, och min mamma har väl inte alltid vart så posetiv till det.
Men om hon sagt nej till kanske....pierca bröstvårtan så gjorde jag det ändå.
Haha jag gjorde det någon månad innan jag fyllde 18 ^^

Men iallafall, eftersom jag själv har haft piercingar så kommer jag nog inte vara så sträng på den fronten.
Låt oss säga att Elvira är... 13 år kanske och vill ha en navelpircing så kommer jag nog förmodligen säga ja.
Jag tycker inte att det är så mkt att bråka om plus att jag skulle nog ta det på ett posetivt sätt och tänka att min dotter är nöjd med sin kropp och självsäker.
Eller om hon vill ta hål i läppen när hon är 14 isst fine do it.
Men hon får betala för det själv, för som jag gjorde och som många andra så kan man faktiskt tröttna på dom efter en liten stund och får hon betala själv så kanske det inte är lika kul.


Dom regler jag kommer ha ang pircingar är.

1: En utbildad piercare ska ta det och inte någon kompis med en nål.
2: Jag ska vara med och se så att inget går snett.
3: Hon får betala skiten själv.
4: Jag kommer se till att hon håller det rent så slipper det bli infekterat.


Därimot kommer jag nog vilja att hon ska vara lite äldre om hon ska ta hål i bröstvårtan/tungan.
Just dom kräver att man är väldigt nogran med att hålla rent och sköta om, vilket innebär mer ansvar.
Så kanske när hon är....16?
"PULLAN" får hon inte göra försen hon fyllt 18 därimot!!!

Vad tycker ni om piercingar och när skulle ni låta erat barn pierca sig?


Tihi så där hade jag ;)



Kommentarer
Postat av: tamy

HERREJÄVLAGUD! orsaken till att unga morsor är dåliga föräldrar. och hur ung är du egentligen? du ser fan ut att vara 12 år.

2010-12-14 @ 21:46:30
Postat av: Antonia

Hejsan, kul att se fler som är 18 år och har småbarn ! =) Själv har jag en liten son som föddes den 1dec <3

2010-12-14 @ 21:47:49
URL: http://ranklevenantonia.blogg.se/
Postat av: Grynet

När hon är i den åldern är det kanske helt ute med piercingar och du slipper då tänka på saken ;)

2010-12-14 @ 21:50:17
URL: http://gryyneet.blogspot.com
Postat av: Viola, 21-årig tvåbarnsmamma

Naveln och näsan kan jag tänka mig innan arton år ,men resten får mitt barn gärna vänta med om jag får bestämma, vilket jag ju har turen att få i vissa fall. Fast själv skaffade jag mig visserligen en navelpiercing utan min mammas tillstånd.

2010-12-14 @ 21:52:13
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0