Fittläkare!!!

Jag tror inte jag har vart så arg som jag blev idag, och ledsen för den delen.
Men mest arg!
Att bli påhoppad med såna jävla anklagerser !

Va till helso med Elvira idag pga hostan.
"jag har platstallrikarr från dollar och det är inte den bästa kvaliten, det är iallafall ett blått mönster på dom och det har börjat kladda av sig och Elvira fick lite på sig"
Iallafall så kommer jag in till läkaren med Elvira och förklarar att hon inte kan sova odentligt pga hostan och blablabla.
Så hon ska göra en vanlig undersökning oh lyssna på Elviras lungor, så jag tar av henne tröjan och läkaren se det blåa märket.
"man ser klart och tydligt att det är färg, ofta ett blåmärke är turkos och utsmetad?"


Läkaren: Vad är det där???!!??!
Jag: ah nej det är färg från en tallrik.
Läkaren: Det ser då inte ut som färg!
Jag: Ursäkta vad menar du?
Läkaren: Ja det ser ut som att hon blivit slagen.
Jag: "Damp" SITTER DU HÄR OCH ANKLAGAR MIG FÖR ATT SLAGIT MITT EGNA BARN VEM F**N TROR DU ATT DU ÄR!
Läkaren:
Kanske inte du men någon.
Jag: Det är färg från en tallrik!
Läkaren:Men du kan inte motbevisa att det inte är ett blåmärke.
Jag: Nehe okey kolla här då "skrappar bort färgen så hon blir röd ist för blå :( "
Läkaren: Aha okey.

Jag biter ihop och andas och tvingar mig själv att inte slå ihjäl människan!

Läkaren: ja jag hör att hon har svårt att andas och att hon är hostig.
Jag: ah kan vi få något mot det då?
Läkaren: Nej .
Jag: nej???????
Läkaren:
Nej jag tycker inte att det är nödvändigt..


Och så ska hon kolla Elvira i örat, och på den där lampan så satt det ett lock som kanske är....1-2 cm och hur lätt som helst för Elvira att sätta i halsen.
Vilken vettig människa på denna jord fattar det!
Men neej då inte hon.

Läkaren sträcker fram locket till Elvira och säger: här den här kan du leka med.
Jag: Öööhhhh!?!?!?! NEJ det kan hon INTE!
Läkaren:
jo visst kan hon det.
Jag: Nej tack jag har då inte lust att hon ska sätta den i halsen och kvävas!
Läkaren: nej inte gör hon väl de.
Jag: Har du ens någon anning om vad hon får plats med i sin mun eller hur liten hennes strupe är?!
Läkaren: Ehh...suck...

Den här läkaren är den dummaste,idiotiska,oproffsigaste läkaren jag någonsin har träffat.
Hon borde då inte vara läkare och speciellt inte för barn!
Och aldrig tänker jag då boka tid med henne igen!


Kommentarer
Postat av: Emelie - 18 år och ensamstående mamma till Wilma

men vilket jävla cp!

2010-12-21 @ 08:38:49
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0