Envis och övertrött.

Vi va hos Jenny igår och hade det jätte mysigt med tacos och godis.
Anna och hennes unge va där också, och så Jossan.
Jag hade egentligen tänkt att åka hem på kvällen men klockan blev för mkt och jag ville inte åka fyllebuss med Elvira.
Så vi sov över....eller ja tänkte sova över.
Men Elvira vaknade klarvaken runt 00:00 och vägrade att sova, det övergick till rastlös och övertrött.
Jag försökte och försökte och försökte igen med att söva henne med det va omöjligt.
Och jag hade skuldkänslor för att jag störde Jossan,Jenny,Sne och så lilla Othilia och Willmas sömn :(
Så i ringde en taxi och åkte hem ist, jag visste att hon skulle somna så fort hon fick lägga sig i sin säng och det gjorde hon också.
Hon är ju van att ligga i sin säng ända sen hon va nyfödd, hon har bara ått sovit med mig i min säng någon enstaka gång men då har både hennes och min sömn blivit cp.
Så runt en 4 va vi hemma haha och så somnade vi och sov till kl 1 på dagen!
Får se hur det blir ikväll då om hon tänker somna som vanligt runt 9 eller om hon blir uppe längre.
Men det blir nog bra.

Det här är något som jag är mindre positiv till att vara mamma, vi kan inte sova borta.
Eller ja vi kan om i har en spjällsäng i sånna fall då men det har vi inte.
Och att sova i vagnen går inte, för då kan inte jag sova utan är orolig att hon ska ramla ur plus att hon hatar att sova i vagnen om det inte är att vi är ute.
Och att sova med mig i min famn! det är omöjligt!
Att somna i min famn funkar men inte sova, eftersom att hon tar plats och ska röra på sig under sömnen så är det omöjligt att få en ordentlig god natts sömn.!
Jaja vi är hemma nu och har sovit ut, blir hemma ikväll också.
Får se om man kanske får sällskap av någon rolig?


Haha kolla här då!!
Jag har ju tandställing nu och den spänner jag varje dag.
"den ska vidga ut övertänderna"
Haha så nu har jag en liten glugg mellan framtänderna!
Och större kommer det att bli!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0